lauantai 2. lokakuuta 2010

Panda sukellusveneessä

Hei, olen pienen pojan tiukkapipoinen äiti, ja minulla on mielipide.

Jotain kummallista tapahtuu, kun poikalapsi lähestyy metrin pituutta. Kaupoista ei enää löydykään värikkäitä hauskoja lastenvaatteita, vaan lähes ainoastaan tummansinistä, mustaa, harmaata ja armeijanvihreää pienoisaikuisen pukinetta, koristeltuna hirviö-, auto- tai supersankariprintillä. Tai maastokuviolla. Lapsi ei yhtäkkiä enää olekaan lapsi, vaan esiteini. Alle kolmevuotiaana!

En yhtään ymmärrä, miksi touhukkaat pienet lapset pitäisi pukea minikokoisiin aikuisten vaatteisiin. Toisin kuin aikuisilla, leikki-ikäisillä on päivän aikana tapana ryömiä, kontata, juosta, kaatuilla, kiipeillä ja kieppua. Pillifarkuissa ja kauluspaidoissa se ei oikein onnistu. Ja alle kolmevuotias on mielestäni ihan liian pieni tietämään mikä Hämähäkkimies on.

No, tiukkapipoinen äiti ei luovuta helpolla, vaan tilaa kangasta paristakin nettikaupasta, ottaa esille sakset ja ompelukoneen, ja käy työhön.

Tadaa! Ei lähellekään täydellinen ompelus, mutta vallan kelvollinen kuitenkin. Ja mikä tärkeintä, pienoismallikin tykkää.

New shirt

Ihanat pandat löytyivät Sampsukasta.

Pandas in submarines

9 kommenttia:

  1. Sama se on tyttöjen vaatteiden kanssa: kaupoista ei löydy kuin pikkubitch-kuteita :/
    Onneksi osaamme neuloa ja ommella!

    VastaaPoista
  2. Minä olen lahjoja ostaessa ihmetellyt ihan samaa, haluaisin ostaa iloisia ja värikkäitä vaatteita ja tarjolla on aikuisten vaatteita pienemmässä koossa. Joo ja tytöille tulee minusta aivan liian aikaisin narutoppeja ja avonaisia kaula-aukkoja, mutta minä olenkin tällainen tiukkapipo.

    VastaaPoista
  3. Ihana pandapaita! :) Olen havainnut samaa, vaikka lapseton olenkin. Söpöt vaatteet loppuvat ihan liian aikaisin. nimi. tiukkis kummitäti, joka ei osta ikinä leluja lahjaksi, vaan jotakin käytännöllistä.

    VastaaPoista
  4. juu, ja auta armias jos on tytär ja vähän pyöreä sellainen!!! Sit onkin hauskaa kun farkut ei mahdu ollenkaan ja leggingsitkin on lantio mallia ja paidat niin kapeita et pitäis ostaa kaksi, kun lapsella on kaiken lisäksi leveä rinta-kehä!!! Aivan toivotonta! Onneks Mini täyttää jo 10... voidaan fuskata ja ostaa lapsellisia aikuisten T-paitoja... mutta ei paljon naurata kun svetaritkin on niin kapeita et alle ei mahdu mitään! Järjetöntä ja mä en ompele...

    VastaaPoista
  5. Olen tykännyt Polarn O. Pyretin lastenvaatteista. Niissä on raikkaita värejä ja hauskoja kuvioita. Mulla on mammamekko, jonka saisi myös pikkukoossa :)

    VastaaPoista
  6. Joo, Polarn O. Pyretillä (ja Dunsilla ja Småfolkilla) on paljonkin kivoja kuoseja ja vaatteita. Niissä vain usein roikkuu aika suolainen hintalappu, etenkin isompien lasten vaatteissa.

    VastaaPoista
  7. Po.pin vaatteet on hyviä! Ja ainakin meidän pikkupojan vaatteet on ihan tosi hyvässä kunnossa käytön jälkeen. Mitkä ei siirry siskoille jatkavat ne matkaansa hyvään hintaan kirpparilla.

    VastaaPoista